We hebben nu twee schooljaren met peergroepen mogen werken.
Het eerste schooljaar was het samen ontdekken wat een peergroep nu betekent. Binnen elke peergroep merkte we dat het ook een plek was waar mensen even hun verhaal kwijt konden. Doordat we in kleine groepjes zaten kon, maar durfde ook iedereen te zeggen wat hij ergens van vond. Dit maakte dat er ook discussies zijn gevoerd over inkoop van hardware, werken met schoolportaal, communicatie over fusie in relatie tot ICT, etc.
Aan het einde van het jaar gaven de ict’ers aan dat het misschien prettiger werken was als er meer met flexibele groepen kon worden gewerkt. Zo was het mogelijk om te hoppen tussen groepen of bij meerdere groepen aan te sluiten. Passend bij de onderwerpen die uit de Rubric kwamen.
Dit schooljaar hebben we gemerkt dat ook deze manier van werken niet voor iedereen de beste manier is. Iedereen vindt elkaar wel gemakkelijker in het MS Team maar we denken dat we nog meer kunnen bereiken met elkaar.
Daarom vragen we jullie om eens echt kritisch naar de peergroepen te kijken en mee te denken over een vorm die misschien beter aansluit bij de manier van leren in deze tijd.
Dit gaan we doen middels 5x waarom.
We willen jullie vragen om bij elkaar zoveel mogelijk door te vragen middels de waarom vraag. Op die manier hopen we een diepere laag en een zo specifiek mogelijke vorm voor peergroepen te vinden.